Grodzisk Maz.: Willa Radogoszcz zaprasza

taboret

15.10.2016 (sobota), godz. 17:00 Opowieści z walizki: „O Bartku Doktorze”, opowiadają Joanna Sarnecka i Anna Woźniak, muzyka Katarzyna de Latour. Baśń o doktorze, który okpił śmierć, to baśń polska, a może należałoby powiedzieć z terenów Polski, bo pewne wątki, obrazy, które się w niej pojawiają, znane są także w opowieściach naszych mniejszości i sąsiadów. W formie baśni zawiera się bardzo poważne rozpoznanie o ludzkim losie, niemożności wkroczenia poza przeznaczenie. Opowieść, oprócz archaicznego źródła, zdaje się mieć także barokowe korzenie. Śmierć, która zrównuje stany, sprawiedliwa i realizująca wyższy porządek, przypomina właśnie charakterystyczne dla tej epoki wyobrażenia o życiu i śmierci. Dlatego baśni towarzyszyć będą pieśni zaduszne o barokowej proweniencji. Wstęp wolny.

16.10.2016 (niedziela), godz. 13:00 Warsztaty ceramiczne dla dzieci. Prowadzenie Justyna Potyńska. Wstęp wolny. Obowiązują zapisy (tel. 22 755 51 45)

20.10.2016 (czwartek), godz. 18.00 – Midisaż Wystawy Pawła Cabanowskiego – Przestrzeń Kulturze Przyjazna (poczekalnia dworca PKP)

19.10.2016 (środa), godz. 17 – „Historyczne 15 minut” zajęcia dla seniorów 50+ – projekt współorganizowany z Biblioteką Publiczną Gminy Grodzisk Maz. – warsztaty zamknięte.

21.10.2016 r. (piątek), godz. 18.00. „Album rodzinny. Z Alzacji do Grodziska” spotkanie z Joanną Krupińską – Trzebiatowską połączone z promocją książki „Zdrada”. Fabularyzowane dzieje rodzinne posiadają także wątek grodziski, przybliżając czytelnikom okoliczności pojawienia się w naszym mieście rodziny Hardtów.Wstęp wolny.

22.10.2016 (sobota), godz. 17.00 koncert zespołu T/Aboret – Przestrzeń Kulturze Przyjazna (poczekalnia dworca PKP). Cztery nogi T/Aboretu tworzą: Natalia Czekała (fortepian, śpiew), Karolina Matuszkiewicz (suka biłgorajska, fidel płocka, kamancze, skrzypce, gadułka, śpiew biały, śpiew klasyczny), Artur Siejka (kontrabas), Krzysztof Guzewicz (tabla, cajon, tonbak, udu, daf, darbuka). Wstęp wolny.

T/Aboret to jedna opowieść snuta czterema różnymi głosami. Wywodząc się z różnych muzycznych światów wyrażają siebie w ethno jazzowych kompozycjach, improwizacjach, rytmicznych wariacjach. 4 osoby, 13 instrumentów, 1 opowieść. Zadebiutowali na Nowej Tradycji. Kilka miesięcy później wzięli udział w konkursie Scena Otwarta Mikołajek Folkowych, gdzie zachwycili jury i publiczność. T/Aboret to wysmakowane połączenie jazzu i folku, polskich melodii ludowych i fortepianowych improwizacji. – Czterema różnymi głosami staramy się snuć jedną historię. Każdy z nas czuje się najpewniej w odmiennych gatunkach muzycznych, ale łączy nas wspólna wrażliwość, która pozwala znaleźć ostateczne porozumienie. W jakiś dziwny sposób te elementy dobrze się uzupełniają – mówi Natalia Czekała, pianistka i liderka T/Aboretu. (ze strony etnosystem.pl).

26.10.2016 (środa), godz. 17.00 – „Historyczne 15 minut” zajęcia dla seniorów 50+ – projekt współorganizowany z Biblioteką Publiczną Gminy Grodzisk Maz. – warsztaty zamknięte.

28.10.2016 (piątek) godz. 18.00 Wojna i konspiracja. Mieszkańcy Grodziska Maz. w okresie II wojny światowej – prelekcja Janusza Sobieraja, współautora książki o Ośrodku AK „Gąbka” – „Osa”. Spotkanie w ramach projektu „Historyczne 15 minut” współorganizowanego z Biblioteką Publiczną Gminy Grodzisk Maz. Wstęp wolny.

29.10.2016 r. (sobota), godz. 14.00 Spacer historyczny: Alejkami starego cmentarza. Zbiórka przy bramie cmentarza parafialnego od ul. Radońskiej. Prowadzenie: Łukasz Nowacki. Wstęp wolny. Czas przejścia ok. 1,5 godz.

29.10.2016 (sobota) godz. 16.00 Etnografia dla najmłodszych. Wstęp wolny. Obowiązują zapisy (tel. 22 755 51 45)

30.10.2016 (niedziela) godz. 16.00 Pieśni zaduszne z polskiego i ukraińskiego Wołynia. Występują: Natalia Serbina, Agata Hartz i Remek Hanaj.

Na koncercie usłyszymy dawne pieśni ludowe z Wołynia i Polesia, z czasów kiedy oprócz Ukraińców, a także Białorusinów mieszkało tam wielu Polaków. Ballady, pieśni liryczne i obrzędowe – pochodzą z XIX-wiecznych zapisów (m.in. Kolberga i Federowskiego) oraz z XX-wiecznych nagrań terenowych. Muzyka w społecznościach tradycyjnych była niezbędnym elementem codziennego życia. W takiej formie też zostanie przedstawiona – bez scenicznej stylizacji. Dla naturalnego głosu, zwanego też białym, naturalną sceną była łąka, pole, las, rzeka. Śpiew musiał być w sposób podwójny donośny – docierać daleko w rozległych przestrzeniach oraz zapadać głęboko w serca.

Reklama